Rytme, grød mv

11. marts 2016

Alder:
6 mdr.

Rytme, grød mv

Hej Helen

Så er jeg tilbage endnu engang.. Jeg har henvendt mig tidligere med mine to større børn som i dag er 9 og 5 år gammel, vi har nu udvidet familien med lille Esther som er bliver 6 måneder her den 19. marts og jeg har derfor igen brug for råd fra dig..

Esther bliver ammet, men jeg er i tvivl om jeg ammer hende for meget da hun nu er begyndt at sige fra overfor grøden. Esthers rytme ser nogenlunde sådan her ud på de fleste dage:

kl. 06.30 morgenmad i form af grød
kl. 07.45 ammes og puttes
kl. 09.30 - 10.00 står op fra formiddagslur
kl. 10.30 grød
kl. 11.30 ammes og puttes til middagslur
kl. 14.30 står op fra middagslur
kl. 15.30 ammes
kl. 16.00 puttes igen
kl.17.00 står op
kl. 17.30 aftensmad hvis hun vil have noget (vi øver på grønsagsmos som hun ikke er vild med, hun vil hellere have vores mad blendet)
kl 19.00 - 19.30 gøres klar til nat og ammes
kl. ...

Annonce

... 00.00 ammes

Esther har fået grød i omkring 1 mdr.

Hvad synes du om ovenstående rytme?
Når hun får grød spiser hun i mellem 1 - 2 dl. af gangen. Grønsagsmos knap så meget da hun ikke er vild med det selvom jeg putter frugtmod på. :-)

Selvom Esther er mit tredje barn synes jeg stadig at stå på bar bund, måske fordi det er nogle år siden at mine to andre har været så små.

Hvordan trapper jeg hende ud af nogle af amningerne således at hun stadig vil have grød? Hun spiser som sagt rimelig meget når hun får grød, men de sidste dage er hun begyndt af afvise skeen og tænker at det er fordi hun hellere vil have brystet da hun er utrolig glad for det.

Efterhånden som hun bliver ældre skal hun jo kun have vores mad, men er der nogle anbefalinger der siger at når hun f.eks er 7 måneder så skal hun ammes x antal gange o.s.v Håber du forstår hvad jeg mener??

Venlig hilsen
Esthers mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet