Brev:
Rytme, grød mv
11. marts 2016
Alder:
6 mdr.
Rytme, grød mv
Hej Helen
Så er jeg tilbage endnu engang.. Jeg har henvendt mig tidligere med mine to større børn som i dag er 9 og 5 år gammel, vi har nu udvidet familien med lille Esther som er bliver 6 måneder her den 19. marts og jeg har derfor igen brug for råd fra dig..
Esther bliver ammet, men jeg er i tvivl om jeg ammer hende for meget da hun nu er begyndt at sige fra overfor grøden. Esthers rytme ser nogenlunde sådan her ud på de fleste dage:
kl. 06.30 morgenmad i form af grød
kl. 07.45 ammes og puttes
kl. 09.30 - 10.00 står op fra formiddagslur
kl. 10.30 grød
kl. 11.30 ammes og puttes til middagslur
kl. 14.30 står op fra middagslur
kl. 15.30 ammes
kl. 16.00 puttes igen
kl.17.00 står op
kl. 17.30 aftensmad hvis hun vil have noget (vi øver på grønsagsmos som hun ikke er vild med, hun vil hellere have vores mad blendet)
kl 19.00 - 19.30 gøres klar til nat og ammes
kl. 00.00 ammes
Esther har fået grød i omkring 1 mdr.
Hvad synes du om ovenstående rytme?
Når hun får grød spiser hun i mellem 1 - 2 dl. af gangen. Grønsagsmos knap så meget da hun ikke er vild med det selvom jeg putter frugtmod på. :-)
Selvom Esther er mit tredje barn synes jeg stadig at stå på bar bund, måske fordi det er nogle år siden at mine to andre har været så små.
Hvordan trapper jeg hende ud af nogle af amningerne således at hun stadig vil have grød? Hun spiser som sagt rimelig meget når hun får grød, men de sidste dage er hun begyndt af afvise skeen og tænker at det er fordi hun hellere vil have brystet da hun er utrolig glad for det.
Efterhånden som hun bliver ældre skal hun jo kun have vores mad, men er der nogle anbefalinger der siger at når hun f.eks er 7 måneder så skal hun ammes x antal gange o.s.v Håber du forstår hvad jeg mener??
Venlig hilsen
Esthers mor